vrijdag 5 maart 2010
Trendwatcher
Reinier Evers
Evers is afgestudeerd als bedrijfseconoom en begon met trendwatchen toen hij in 1997 werkte bij Agency.com in Londen en New York. Als strateeg was hij verantwoordelijk voor het spotten van online consumententrends voor klanten als British Airways en Texaco.
Toen hij in 2001 zijn online foodorderbedrijf Urbanbite verkocht, ging hij op zoek naar een nieuwe investering. En zo werd hij in 2002 als vanzelf trendwatcher. Evers is vooral geïnteresseerd in bedrijfsinnovaties die ontstaan uit het toepassen van ‘trend insights’.
Evers houdt zich bezig met het verzamelen van informatie over veranderend consumentengedrag wereldwijd en de redenen daarvoor. Een netwerk van achtduizend vrijwillige spotters in zeventig landen levert continu observaties, insights en nieuwe businessideeën aan. Waardevolle inzendingen worden beloond met punten, die ingeruild kunnen worden voor cadeaus.
Daarnaast is er intern een researchteam. Onderzoekers ploegen honderden weblogs, sites en rapporten door op zoek naar tekenen van veranderende consumentenvoorkeuren.
Belangrijke klanten
Bijna alle global Fortune 500-bedrijven
Toekomstvisie
“Wij kijken naar wat er NU gebeurt en dat is vaak al heftig genoeg. Uiteraard houden we macrotrends goed in de gaten, maar die dienen als een gegeven, iets waar je rekening mee moet houden. Consumententrends kun je als bedrijf zelf beïnvloeden, daar richten we ons dan ook vooral op.”
Beste voorspelling in de afgelopen jaren
“We hebben niet als enigen, maar wel in een heel vroeg stadium trends als GENERATION C, CO-CREATION, TRANSPARENCY TYRANNY en MASSCLUSIVITY onderkend. Dit dankzij de 8.000 paar ogen en oren van ons spotting network.”
Grootste vergissing in de afgelopen jaren
“We hebben weinig verkeerd voorspeld, omdat we niet echt voorspellen, maar waarnemen.”
Evers is afgestudeerd als bedrijfseconoom en begon met trendwatchen toen hij in 1997 werkte bij Agency.com in Londen en New York. Als strateeg was hij verantwoordelijk voor het spotten van online consumententrends voor klanten als British Airways en Texaco.
Toen hij in 2001 zijn online foodorderbedrijf Urbanbite verkocht, ging hij op zoek naar een nieuwe investering. En zo werd hij in 2002 als vanzelf trendwatcher. Evers is vooral geïnteresseerd in bedrijfsinnovaties die ontstaan uit het toepassen van ‘trend insights’.
Evers houdt zich bezig met het verzamelen van informatie over veranderend consumentengedrag wereldwijd en de redenen daarvoor. Een netwerk van achtduizend vrijwillige spotters in zeventig landen levert continu observaties, insights en nieuwe businessideeën aan. Waardevolle inzendingen worden beloond met punten, die ingeruild kunnen worden voor cadeaus.
Daarnaast is er intern een researchteam. Onderzoekers ploegen honderden weblogs, sites en rapporten door op zoek naar tekenen van veranderende consumentenvoorkeuren.
Belangrijke klanten
Bijna alle global Fortune 500-bedrijven
Toekomstvisie
“Wij kijken naar wat er NU gebeurt en dat is vaak al heftig genoeg. Uiteraard houden we macrotrends goed in de gaten, maar die dienen als een gegeven, iets waar je rekening mee moet houden. Consumententrends kun je als bedrijf zelf beïnvloeden, daar richten we ons dan ook vooral op.”
Beste voorspelling in de afgelopen jaren
“We hebben niet als enigen, maar wel in een heel vroeg stadium trends als GENERATION C, CO-CREATION, TRANSPARENCY TYRANNY en MASSCLUSIVITY onderkend. Dit dankzij de 8.000 paar ogen en oren van ons spotting network.”
Grootste vergissing in de afgelopen jaren
“We hebben weinig verkeerd voorspeld, omdat we niet echt voorspellen, maar waarnemen.”
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten