vrijdag 5 maart 2010
Trends van nu, 2010
Technologie
Megatrend: Psychologische aanpak door creativiteit
Maxitrend; Avontuur
Microtrend; 3D films en Televisie
De afgelopen jaren, stond, en staat nog steeds de economie in het middelpunt. Mensen gaan zelfstandig ondernemen, en zijn toch meer opzoek naar kansen en avontuur op de arbeidsmarkt. Zo is er dit jaar door de filmindustrie de avontuurlijke 3D bioscoopfilm Avatar te zien in de bioscopen. Een voor ons nog niet realistisch beeld, maar als je er naar kijkt, bevindt je jezelf in
een hele andere wereld…
Avatar heeft 3D definitief op de kaart gezet. De technologische ontwikkelingen en initiatieven op dit vlak zullen dit jaar dan ook ongetwijfeld een vlucht gaan nemen. Niet alleen in film, maar zeker ook in reclamecampagnes, waar 3D-animaties en interactieve applicaties de weergave van producten kunnen verlevendigen en de klantinteractie kunnen verhogen.Komende zomer gaat iedere thuisbioscoop 3D, als het aan de fabrikanten van televisies en videospelers ligt. Je kunt je nu alvast voorbereiden, door zelf al je filmpjes in 3D op te nemen. Maar dat kost een flinke duit.
2010 is creatief gezien een interessant jaar te geworden, waar Adobe een mooie bijdrage aan hoopt te leveren!
Maar niet alleen de Film industrie ontwikkelt 3D films, de televisie fabrikanten zullen ook mee moeten gaan;
Televisie in 3D kunnen bekijken, stelt wel eisen aan de contentindustrie. Film- en programmamakers moeten de technologie adopteren. Het is namelijk nodig dat programma’s en films worden geconverteerd naar een nieuw bestandsformaat. Dit formaat wordt dan gelezen door de 3D-televisie en omgezet in 3D-beeld. Door deze conversieslag is 3D vooralsnog voorbehouden aan de professionele industrie.
Bronnen
http://www.dutchcowboys.nl/mobile/18914
http://www.ad.nl/ad/nl/2041/Oscars/article/detail/468069/2010/03/05/Nederland-ziet-Oscars-voor-Avatar-Bullock-en-Freeman.dhtml
http://3dtelevisie.info/
Megatrend: Psychologische aanpak door creativiteit
Maxitrend; Avontuur
Microtrend; 3D films en Televisie
De afgelopen jaren, stond, en staat nog steeds de economie in het middelpunt. Mensen gaan zelfstandig ondernemen, en zijn toch meer opzoek naar kansen en avontuur op de arbeidsmarkt. Zo is er dit jaar door de filmindustrie de avontuurlijke 3D bioscoopfilm Avatar te zien in de bioscopen. Een voor ons nog niet realistisch beeld, maar als je er naar kijkt, bevindt je jezelf in
een hele andere wereld…
Avatar heeft 3D definitief op de kaart gezet. De technologische ontwikkelingen en initiatieven op dit vlak zullen dit jaar dan ook ongetwijfeld een vlucht gaan nemen. Niet alleen in film, maar zeker ook in reclamecampagnes, waar 3D-animaties en interactieve applicaties de weergave van producten kunnen verlevendigen en de klantinteractie kunnen verhogen.Komende zomer gaat iedere thuisbioscoop 3D, als het aan de fabrikanten van televisies en videospelers ligt. Je kunt je nu alvast voorbereiden, door zelf al je filmpjes in 3D op te nemen. Maar dat kost een flinke duit.
2010 is creatief gezien een interessant jaar te geworden, waar Adobe een mooie bijdrage aan hoopt te leveren!
Maar niet alleen de Film industrie ontwikkelt 3D films, de televisie fabrikanten zullen ook mee moeten gaan;
Televisie in 3D kunnen bekijken, stelt wel eisen aan de contentindustrie. Film- en programmamakers moeten de technologie adopteren. Het is namelijk nodig dat programma’s en films worden geconverteerd naar een nieuw bestandsformaat. Dit formaat wordt dan gelezen door de 3D-televisie en omgezet in 3D-beeld. Door deze conversieslag is 3D vooralsnog voorbehouden aan de professionele industrie.
Bronnen
http://www.dutchcowboys.nl/mobile/18914
http://www.ad.nl/ad/nl/2041/Oscars/article/detail/468069/2010/03/05/Nederland-ziet-Oscars-voor-Avatar-Bullock-en-Freeman.dhtml
http://3dtelevisie.info/
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten