Over ons

Sylvana Heemsbergen, Annabelle Stadhouders, Marcella Meeuwsen, Rudolf Kloosterboer & Nathalja van Ommen.

Ofwel de Trendwatchers van het project "Concepten & Trends".

Alle facetten, inhoudelijke informatie, en natuurlijk de trends/concepten zelf komen aan bod op deze blog.




Moodboard

Moodboard

Inleiding

Marcella heeft het over de nieuwste functies voor de Ipod, Rudolf over het computerprogramma Adobe Photoshop en Annabelle over de voortschrijdende invloed van de mode.

Doordat het hier over trends in verschillende soorten en maten gaat, is de spraakverwarring al snel compleet.

De ene trend duurt beduidend langer dan de andere. Een kortdurende trend hangt altijd samen met de populariteit van een bepaald product. Plotseling staan mensen in de rij voor een film, een boek, een cd of een popconcert. De film "Jurrassic Park", "Flippo's", Popgroep "The Spice Girls", het zijn hypes en rages vaak één of twee jaar stand houden.

De media zijn er vol van want deze rages zijn de krenten in de pap, het zout in het brood. Kortom iedereen praat erover.

Na een tijdje vervaagt de glans van het nieuwe en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Sommige producten, zoals Flippo's, verdwijnen van de markt en worden geschiedenis. Andere, zoals Taco chips en Cola light, worden een vast onderdeel van onze belevingswereld en ons consumptiegedrag.

De afstand tussen deze rages en hypes, de microtrends, en de lang-durende golven, de megatrends, is groot. Megatrends als individualisering, vergrijzing, emancipatie, globalisering en technologisering duren tien tot dertig jaar. Het zijn de brede maatschappelijke trends die grote invloed hebben op ons leven.

woensdag 17 maart 2010

Conceptontwikkelaar

Wil Erens

Wil Erens begon in 1989 met zijn eigen bedrijf, Crenau in Hasselt. Al snel volgde er vestigingen verspreid over de wereld, met onder andere plaatsen als Barcelona , New York en Londen. Toch ging dit bedrijf in 2001 failliet, en vertrok Erens weer naar Antwerpen. Hier richtte hij zijn nieuwste bedrijf op; PureSang Aesthetic Industries. PureSang maakt creatieve , vernieuwende concepten en wilt mensen stimuleren.



Wil Erens haalt zijn ideeën liever uit een rommelmarkt dan een designerbeurs, en laat zijn fantasie de vrije loop. Dit is een succesvolle manier van denken, want alleen al vorig jaar heeft PureSang 240 projecten opgezet. PureSang verzorgt de imagorealisatie voor onder andere het kledingmerk Guru, kledingmerk Pepe en voor Clinic. Ook doet PureSang de communicatie en branding voor Martini. ( de reclames met George Clooney ) . Ook heeft PureSang geholpen met het creëren, inrichting en decoreren van een aantal clubs. Wil Erens is dus ook zeer succesvol in het inrichten van ( hiernaast op de foto te zien )



Kortom, Wil Erends is zeer geslaagd in het creatieve conceptontwikkelen op zijn eigen eigenzinnige manier.

Bronnen:
www.fdcw.org/0506/logo/bosmans2006/05/pro_logo_of_no_logo_pro_deel_1_1
www.stitchmagazine.be/designers/erens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten