dinsdag 16 maart 2010
Fout Concept
Theepads voor de Senseo
Megatrend: welvaart
Maxitrend: steeds meer productkeuze
Microtrend: Theepads
Tegenwoordig hebben vele huishoudens een 'Senseo' in huis staan. Dit makkelijke koffiezetapparaat is voortgekomen uit een samenwerking tussen Phillips en Douwe Egberts. Het is een ware hit, aangezien het goed inspeelde op de consumentenbehoeften ; steeds drukkere levensstijl en dergelijke. De samenwerking tussen Phillips en Douwe Egberts was geslaagd, maar met de samenwerking tussen Phillips en Pickwick ging het minder goed.
Op 1 maart 2006 lanceerde Pickwick ( in samenwerking dus met Phillips ) de 'T-pads'. Het moest nog gebruiksmakkelijker zijn dan de waterkoker, die eigenlijk al vrij populair en gemakkelijk was, en lekkerder. Toch is Pickwick hier in beide vlakken niet in geslaagd.
Wanneer men een kopje thee wilden zetten door middel van de T-pad, moest eerst het Senseo apparaat gespoeld worden, aangezien je thee anders naar koffie zou smaken. Ook bleek de thee, wanneer hij koffie - vrij was, vrij waterig te smaken.
De prijs was ook niet aantrekkelijk, een houder kostte in zijn introductieweken €2,49. Maar dit werd na verloop van tijd opgehoogd naar €4.99. De losse T-pads kostten per zakje €1.59. Best wat duurder dan 'gewone' zakjes thee.
Al met al werd de consument niet geprikkeld om de T-pads te kopen. Je kan het bij een aantal supermarkten nog wel verkrijgen, maar een hit is het nooit geworden.
Bronnen :
www.voeding.web-log.nl/voeding/2006/03/commotie_rond_i
www.competentiedenken.nl/PDF/manager%20uitdaging%20in%20de%20competentiegerichte%20onderneming
www.marketing-online.nl/topoffflop/case03.2006
Megatrend: welvaart
Maxitrend: steeds meer productkeuze
Microtrend: Theepads
Tegenwoordig hebben vele huishoudens een 'Senseo' in huis staan. Dit makkelijke koffiezetapparaat is voortgekomen uit een samenwerking tussen Phillips en Douwe Egberts. Het is een ware hit, aangezien het goed inspeelde op de consumentenbehoeften ; steeds drukkere levensstijl en dergelijke. De samenwerking tussen Phillips en Douwe Egberts was geslaagd, maar met de samenwerking tussen Phillips en Pickwick ging het minder goed.
Op 1 maart 2006 lanceerde Pickwick ( in samenwerking dus met Phillips ) de 'T-pads'. Het moest nog gebruiksmakkelijker zijn dan de waterkoker, die eigenlijk al vrij populair en gemakkelijk was, en lekkerder. Toch is Pickwick hier in beide vlakken niet in geslaagd.
Wanneer men een kopje thee wilden zetten door middel van de T-pad, moest eerst het Senseo apparaat gespoeld worden, aangezien je thee anders naar koffie zou smaken. Ook bleek de thee, wanneer hij koffie - vrij was, vrij waterig te smaken.
De prijs was ook niet aantrekkelijk, een houder kostte in zijn introductieweken €2,49. Maar dit werd na verloop van tijd opgehoogd naar €4.99. De losse T-pads kostten per zakje €1.59. Best wat duurder dan 'gewone' zakjes thee.
Al met al werd de consument niet geprikkeld om de T-pads te kopen. Je kan het bij een aantal supermarkten nog wel verkrijgen, maar een hit is het nooit geworden.
Bronnen :
www.voeding.web-log.nl/voeding/2006/03/commotie_rond_i
www.competentiedenken.nl/PDF/manager%20uitdaging%20in%20de%20competentiegerichte%20onderneming
www.marketing-online.nl/topoffflop/case03.2006
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten