donderdag 4 maart 2010
Trendwatcher
Marian Salzman
Maria Salzman is een bekende trendwatcher. Sinds de jaren '90 is ze actief op internet, ze pleegde veldonderzoek via nieuwsgroepen terwijl de rest van de martkbureauonderzoek nog bezig was met kantoorautomatisering. Ze is de laatste jaren steeds meer een allround trendwatcher. Zo heeft ze als laatste voorspelling de 'metrosexueleman' . Die term heeft ze niet zelf bedacht, in tegenstelling tot het woord 'wigger'. Dat is een blanke die het liefste een neger zou zijn. Dit woord is uitgekomen in 1993 en was een ware hype.
De visie van Marian Salzman
"Steeds minder mensen reageren om commercials en tv-spotjes is gebleken. Het komt vooral door de grote hoeveelheid zenders. Mensen hebben teveel keuze. Het is onmogelijk geworden om via tv een massamedia te bereiken, daarvoor zijn consumenten teveel op de hoogte van marketing. Ze prikken er zo doorheen .. "
Maria Salzman is een bekende trendwatcher. Sinds de jaren '90 is ze actief op internet, ze pleegde veldonderzoek via nieuwsgroepen terwijl de rest van de martkbureauonderzoek nog bezig was met kantoorautomatisering. Ze is de laatste jaren steeds meer een allround trendwatcher. Zo heeft ze als laatste voorspelling de 'metrosexueleman' . Die term heeft ze niet zelf bedacht, in tegenstelling tot het woord 'wigger'. Dat is een blanke die het liefste een neger zou zijn. Dit woord is uitgekomen in 1993 en was een ware hype.
De visie van Marian Salzman
"Steeds minder mensen reageren om commercials en tv-spotjes is gebleken. Het komt vooral door de grote hoeveelheid zenders. Mensen hebben teveel keuze. Het is onmogelijk geworden om via tv een massamedia te bereiken, daarvoor zijn consumenten teveel op de hoogte van marketing. Ze prikken er zo doorheen .. "
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten