maandag 22 maart 2010
Goede conceptlancering
De Nintento Wii
Een ander voorbeeld van een goede conceptlancering is de nieuwste spelcomputer van Nintendo: de Wii. Met de Nintendo Wii is het de bedoeling dat je thuis actief aan het bewegen bent, doordat je in je woonkamer kan tennissen, bowlen, golfen, surfen en zwaardvechten. Het gaat om de echte bewegingen van een sport na te doen in je woonkamer. Zoals bij tennis, een echte backhand of andere slag te maken. Het ontzettend slimme aspect van de Nintendo Wii is dat het inspeelt op de stijgende gewichtstoename, want mensen hoeven niet meer naar de sportschool, maar kunnen nu thuis actief bezig zijn met de Wii.
Nintendo heeft veel reclame gemaakt. En dan met name veel op televisie, in magazines, en het OV. Ook hebben zij veel persconferenties gegeven. Door dat Nintendo zo veel reclame heeft gemaakt (en daardoor wordt gezien als een goede conceptlancering) is de Nintendo Wii erg bekend geworden. Maar dit komt ook vooral doordat zij een zo breed mogelijk publiek aan wilde spreken, en hun reclames daarom op een brede doelgroep gericht hebben. De reclames waren duidelijk en vrolijk, zodat iedereen het aansprak. Nog een goed punt van Nintendo bij de lancering van de Nintendo Wii is dat zij zich gericht hebben op het revolutionaire besturingssysteem. Op het gebied van graphics zijn bijvoorbeeld de Playstation 3 en de X-box 360 beter. Daardoor hebben zij ook nog eens op het gebied van technologie en uitvinding een nieuw goal bereikt.
De Nintendo Wii is een absolute hit over heel de wereld, en ook in Nederland. Vanaf het begin dat de Nintendo Wii op de markt werd gebracht is het erg moeilijk om aan deze spelcomputer te komen, omdat hij razend populair is. Bij kinderen, tieners, ouders en volwassen, iedereen kan met de Nintendo Wii overweg.
Hier de trailer van de Nintendo Wii:
http://www.youtube.com/watch?v=mCufArSg-SQ
Bronnen
http://nl.wii.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wii
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten