zondag 21 maart 2010
Goede conceptlancering
25 jaar Coca Cola Light
Coca Cola Light bestaat 25 jaar. Zelf had ik niet gedacht dat de variant even oud was als ik zelf, maar blijkbaar wel.
De Light smaak van Coca Cola werd in 1982 bedacht als optie voor vrouwen om toch Cola te drinken, maar dan met minder calorieën. In Amerika noemde men het Diet Coke.
In 1983 kwam de variant overal ter wereld op de markt. Pas twee jaar later werd drank erg bekend bij het Nederlandse publiek.
In 25 jaar tijd groeide de light variant tot een nieuw soort frisdrank met een eigen imago. Sinds de introductie is Coca-Cola light de nummer één frisdrank in de light categorie en momenteel na Coca-Cola de meest gedronken frisdrank in Nederland.
Nu 25 jaar later is het tijd om te vieren dat Coca Cola light nog steeds een succes is in Nederland. En om dat onder de aandacht te brengen is CCL al vroegtijdig begonnen met het reclame maken hiervoor.
Zo begonnen ze vorig jaar met een guerilla campagne in Rotterdam. Daar hadden ze een 11 meter hoge Coca-Cola automaat gemaakt. Tot eind januari konden voorbijgangers in het centrum van Rotterdam, d.m.v. het verzenden van een smsje met een bepaalde code, een blikje uit de automaat halen. De gigantische blikjesautomaat was de aftrap van de ‘Celebrate life’ campagne van Coca Cola Nederland.
Tegelijkertijd werden op stations en in grote steden door heel Nederland gratis blikjes uitgedeeld en werden.
Vervolgens kwam de commercial op televisie, waar in twee dames op een scooter rijden, door een zilveren hemel met ballonnen. In de commercial wordt ook verwezen naar de website.
Op de website staat er info over de campagne, geschiedenis van de light-variant en kun je als vrouw ook een scooter winnen. De actie blijkt een succes.
De campagne loopt ook in België en zal waarschijnlijk duren tot de zomer.
En nu maar hopen dat Coca Cola Zero, de light variant voor heren, ook een succes blijft en dat Coca Cola in 2030, 25 jaar na de uitvinding hiervan, ook scooters zal uitdelen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten