Over ons

Sylvana Heemsbergen, Annabelle Stadhouders, Marcella Meeuwsen, Rudolf Kloosterboer & Nathalja van Ommen.

Ofwel de Trendwatchers van het project "Concepten & Trends".

Alle facetten, inhoudelijke informatie, en natuurlijk de trends/concepten zelf komen aan bod op deze blog.




Moodboard

Moodboard

Inleiding

Marcella heeft het over de nieuwste functies voor de Ipod, Rudolf over het computerprogramma Adobe Photoshop en Annabelle over de voortschrijdende invloed van de mode.

Doordat het hier over trends in verschillende soorten en maten gaat, is de spraakverwarring al snel compleet.

De ene trend duurt beduidend langer dan de andere. Een kortdurende trend hangt altijd samen met de populariteit van een bepaald product. Plotseling staan mensen in de rij voor een film, een boek, een cd of een popconcert. De film "Jurrassic Park", "Flippo's", Popgroep "The Spice Girls", het zijn hypes en rages vaak één of twee jaar stand houden.

De media zijn er vol van want deze rages zijn de krenten in de pap, het zout in het brood. Kortom iedereen praat erover.

Na een tijdje vervaagt de glans van het nieuwe en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Sommige producten, zoals Flippo's, verdwijnen van de markt en worden geschiedenis. Andere, zoals Taco chips en Cola light, worden een vast onderdeel van onze belevingswereld en ons consumptiegedrag.

De afstand tussen deze rages en hypes, de microtrends, en de lang-durende golven, de megatrends, is groot. Megatrends als individualisering, vergrijzing, emancipatie, globalisering en technologisering duren tien tot dertig jaar. Het zijn de brede maatschappelijke trends die grote invloed hebben op ons leven.

vrijdag 5 maart 2010

Trends van nu, 2010

Social Media/Economie

Megatrend: Economische veranderingen vs. social media
Maxitrend: Goedkoop online Handelen
Microtrend: Marktplaats.nl

Internet is de laatste jaren een steeds belangrijker medium geworden. Het is bijna de hoofdsom in een zin qua informatie verkenning. Maar ook gewoon om te snuffelen ‘surfen’. Een hot item is nu vooral ook in de economische recessie; Marktplaats.


Staat www.marktplaats.nl niet in de geschiedenis? Tegenwoordig zijn er vele ‘vrouwen’ uit op koopjes en houden van snuffelen, zeker in een periode van recessie. Steeds meer mensen worden actief op internet en met name op handelsplaatsen. Een plek waar iedereen zijn spullen gratis of voor een klein bedrag kan verkopen en natuurlijk aan de andere kant de spullen van anderen kan kopen. Markplaats heeft het grootste bereik van zaken en is 3e in de lijst van best bezochte Nederlandse Websites.
Marktplaats.nl is de grootste vraag- en aanbodsite van Nederland en wordt maandelijks bezocht door ruim 7,5 miljoen bezoekers. Met meer dan 4 miljoen advertenties is er voor iedereen wel wat te vinden; auto’s, huizen, meubels, kleding, fietsen maar ook antiek, foto- en videoapparatuur en mobiele telefoons. Dagelijks komen hier meer dan 180.000 nieuwe advertenties bij!Mensen gebruiken Marktplaats.nl om spullen te kopen en verkopen. Maar ook om naar een baan te zoeken of om een gedicht te plaatsen. Er zijn bezoekers die hun man of vrouw via Marktplaats hebben leren kennen! Daarnaast biedt Marktplaats.nl ideale mogelijkheden met betrekking tot het vergelijken van prijzen en het opdoen van cadeau-ideeën. Marktplaats.nl is eenvoudig in gebruik en voor iedereen toegankelijk. Bovendien is de site zeer snel en is het heel makkelijk om te vinden wat u zoekt.
Eigen tekst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten