Over ons

Sylvana Heemsbergen, Annabelle Stadhouders, Marcella Meeuwsen, Rudolf Kloosterboer & Nathalja van Ommen.

Ofwel de Trendwatchers van het project "Concepten & Trends".

Alle facetten, inhoudelijke informatie, en natuurlijk de trends/concepten zelf komen aan bod op deze blog.




Moodboard

Moodboard

Inleiding

Marcella heeft het over de nieuwste functies voor de Ipod, Rudolf over het computerprogramma Adobe Photoshop en Annabelle over de voortschrijdende invloed van de mode.

Doordat het hier over trends in verschillende soorten en maten gaat, is de spraakverwarring al snel compleet.

De ene trend duurt beduidend langer dan de andere. Een kortdurende trend hangt altijd samen met de populariteit van een bepaald product. Plotseling staan mensen in de rij voor een film, een boek, een cd of een popconcert. De film "Jurrassic Park", "Flippo's", Popgroep "The Spice Girls", het zijn hypes en rages vaak één of twee jaar stand houden.

De media zijn er vol van want deze rages zijn de krenten in de pap, het zout in het brood. Kortom iedereen praat erover.

Na een tijdje vervaagt de glans van het nieuwe en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Sommige producten, zoals Flippo's, verdwijnen van de markt en worden geschiedenis. Andere, zoals Taco chips en Cola light, worden een vast onderdeel van onze belevingswereld en ons consumptiegedrag.

De afstand tussen deze rages en hypes, de microtrends, en de lang-durende golven, de megatrends, is groot. Megatrends als individualisering, vergrijzing, emancipatie, globalisering en technologisering duren tien tot dertig jaar. Het zijn de brede maatschappelijke trends die grote invloed hebben op ons leven.

maandag 15 maart 2010

Conceptontwikkelaar


Paul de Leeuw

Als je "Hallo, boppers
" hoort, weet je dat dit bij het personage Bob de Rooij hoort wat gespeeld wordt door Paul de Leeuw.
De presentator, caberatier, komiek, acteur, zanger en programmamaker werd geboren op 26 maart 1962 in Rotterdam en was van jongs af aan al een ware verschijning.
Na zijn basis- en middelbare school is hij via lerarenopleiding en daarna een Cameretten-festival in Delft bekend geworden op het podium.
Via wat uitzendingen, waarin hij meespeelde, maakte hij zijn televisiedebuut.

Door de jaren heen heeft De Leeuw diverse programma's gepresenteerd, allemaal rondom zijn eigen persoonlijkheid. Daarnaast heeft hij als zanger een aantal albums gemaakt en ook in een paar keer in een uitverkocht- Ahoy en Gelredome gestaan. Laatstgenoemde met het evenement 'Symphonica im Rosso'.
Naast zang en televisie heeft Paul de Leeuw ook in diverse films een rol vertolkt, waaronder belangrijke hoofdrollen in 'Filmpje' en 'Spion van Oranje'.
Voor zijn werk door de jaren heen diverse onderscheidingen ontvangen, zoals een 'Edison', een 'Zilveren Nipkowschijf', diverse zilveren- en gouden Televizierringen en in het voorjaar van 2007 is hij geridderd in de orde van de Nederlandse leeuw.

In 2008
vierde De Leeuw zijn 25-jarige professionele carrière met een legendarische, twaalf uur durende marathonuitzending van Mooi! Weer de Leeuw, en een 6-dvd box met alle hilarische en ontroerende hoogtepunten uit zijn carrière.
Het acteren, presenteren en zingen beviel De Leeuw goed maar hij vond dat er toch nog wat ontbrak in zijn carrière en dat was een eigen mediabedrijf, en dat is ook in 2008 gebeurd: met Joop van den Ende en Huibert Deitmers richt hij het mediabedrijf 'En Vele Anderen' (E.V.A.) op. E.V.A. ontwikkelt nieuwe tv programma´s en formats voor binnen- en buitenland, waarbij er tops en flops zitten.

Bekende programma's die Paul de Leeuw, in samenwerking met E.V.A, heeft gemaakt zijn:
Lieve Paul, Ranking the Stars, Top of Flop, Zo Vader Zo Puberzoon, Van de Vorst ziet Sterren, en nog vele anderen.
-
Momenteel is De Leeuw te zien in X de Leeuw, op zaterdag- en zondagavond bij de Vara op Nederland 3.


Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_de_Leeuw
http://www.evamedia.nl/home/
http://www.pauldeleeuw.tv/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten