Over ons

Sylvana Heemsbergen, Annabelle Stadhouders, Marcella Meeuwsen, Rudolf Kloosterboer & Nathalja van Ommen.

Ofwel de Trendwatchers van het project "Concepten & Trends".

Alle facetten, inhoudelijke informatie, en natuurlijk de trends/concepten zelf komen aan bod op deze blog.




Moodboard

Moodboard

Inleiding

Marcella heeft het over de nieuwste functies voor de Ipod, Rudolf over het computerprogramma Adobe Photoshop en Annabelle over de voortschrijdende invloed van de mode.

Doordat het hier over trends in verschillende soorten en maten gaat, is de spraakverwarring al snel compleet.

De ene trend duurt beduidend langer dan de andere. Een kortdurende trend hangt altijd samen met de populariteit van een bepaald product. Plotseling staan mensen in de rij voor een film, een boek, een cd of een popconcert. De film "Jurrassic Park", "Flippo's", Popgroep "The Spice Girls", het zijn hypes en rages vaak één of twee jaar stand houden.

De media zijn er vol van want deze rages zijn de krenten in de pap, het zout in het brood. Kortom iedereen praat erover.

Na een tijdje vervaagt de glans van het nieuwe en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Sommige producten, zoals Flippo's, verdwijnen van de markt en worden geschiedenis. Andere, zoals Taco chips en Cola light, worden een vast onderdeel van onze belevingswereld en ons consumptiegedrag.

De afstand tussen deze rages en hypes, de microtrends, en de lang-durende golven, de megatrends, is groot. Megatrends als individualisering, vergrijzing, emancipatie, globalisering en technologisering duren tien tot dertig jaar. Het zijn de brede maatschappelijke trends die grote invloed hebben op ons leven.

maandag 15 maart 2010

Conceptontwikkelaar

Jeroen IJntema
http://www.ijntema.nl
Geboren op 10 mei 1975 te Arnhem


Steekt op freelancebasis graag zijn handen uit de mouwen, als interactie ontwerper, in de wereld van de interactieve media. Heeft afgelopen 10 jaar
in de klei gestaan als developer, interaction designer en
conceptontwikkelaar.
Werkzaam als Freelance Interactie Ontwerper Plus at JIJ Media
(Self-employed)

Voor o.a. de volgende bedrijven, merken en platforms heb ik interactie mogen ontwerpen: Advance, Arke, Bad & Body, Booleanpark, Bouwfonds, Cendris, Dorel, FBTO, GivaCard, H&S Transport, ING, Je Beste Dag, Je Echte Leeftijd, Kadaster, Liliane Fonds, Maxdoro, Media Markt, P3transfer, Postbank, Stay or Go, Unilever, Volgens Mama, Waarde van je Woning en Zwitsal.

Specialties
Functioneel ontwerp: voor alle functionele specificaties, o.a.: Flowcharts, Prototypes, User profiles en Wireframes.

Kwaliteiten
Door mijn werkervaring in verschillende functies ligt mijn kracht in het snel kunnen schakelen tussen verschillende werkgebieden. Dit komt ondermeer de doorlooptijd, de onderlinge samenwerking en het uiteindelijke resultaat ten goede.

Gewerkt als
Conceptontwikkelaar at Advance Concepts
Interaction Designer at Advance Productions
Senior Webdeveloper at Advance
Webdeveloper at Advance Interactive

Education
Fontys Hogescholen
Hogeschool Zuyd
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Universiteit Leiden

Opdracht Erfgoed
Erfgoed 2.0 is een samenwerking aangegaan met Jeroen IJntema en biedt hiermee nog meer kennis en informatie op het gebied van Nieuwe Media, Web 3.0, Crossmedia en Projectontwikkeling. Jeroen is Functioneel Ontwerper bij JIJ Media en zal een structurele bijdrage leveren aan Erfgoed 2.0.
Voordat Jeroen zijn eigen bedrijf oprichtte, was hij werkzaam bij Advance Interactieve Media. In zijn rol als Conceptontwikkelaar en Interaction Designer heeft hij meegewerkt aan Je Echte Leeftijd, Volgens Mama en Stay or Go. U begrijpt, interactie staat bij Jeroen hoog in het vaandel.
Naast zijn kwaliteiten op het gebied van Conceptontwikkeling beschikt Jeroen ook over de nodige technische ervaring en kan hiermee een perfecte brug slaan naar de praktijk. Zijn brede interesse in het Cultuur erfgoed maakt voor Erfgoed 2.0 het plaatje compleet. We zijn erg blij met zijn medewerking en kijken uit naar zijn berichten.

Waarom deze Conceptontwikkelaar?
Jeroen is nog een zeer onbekende conceptontwikkelaar, maar toch grote projecten gerealiseerd. Hij heeft al redelijk veel bekende namen op zijn lijst staan, en is zeer innovatief.
Het leukste vond ik toen ik naar zijn website ging, erg designend, jong en fris vormgegeven. Van deze soort uitdagingen in zijn werk houd ik van.

Bronnen
www.ijntema.nl
http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=9615056&authToken=FoJn&authType=name&trk=coprofile_in_network
http://www.123people.nl/s/jeroen+ijntema
http://erfgoed20.wordpress.com/tag/jeroen-ijntema/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten